KOLEJ AKADEMİK PROGRAM

KOLEJ AKADEMİK PROGRAM

Eyüboğlu Koleji akademik programı ile öğrencilerimiz, başarı ile entegre edilen ulusal ve uluslararası programlar doğrultusunda, yurt içi ve yurt dışı yükseköğretimin gerekliliklerini yerine getirmeye hazır bireyler olarak yetişir.

İletişim, dünyadaki tüm toplumları birleştiren bir köprü olduğu gibi insanın kendini ve başkalarını keşfetmesini, kişisel gelişimini sürekli kılmasını sağlayan temel güçtür. Derslerin temel amacı, Türk ve dünya edebiyatının seçkin eserleri aracılığıyla öğrencilere dilin gücünü ve inceliklerini kavratmak, sözlü ve yazılı anlatımda Türkçeyi doğru ve etkili şekilde kullanma becerilerini en üst düzeye çıkarmaktır. Bununla birlikte ulusal edebiyat mirasına olduğu kadar dünya edebiyatı mirasına sahip, kültürlü, evrensel insani değerlerle donanmış, farklı anlayışlara ve kültürlere hoşgörüyle yaklaşan, bilgiye ulaşma ve sunum becerilerinde yetkinleşmiş bireyler yetiştirmektir.

Ana dilini farklı ortamlarda en iyi şekilde kullanma becerisini geliştirmeyi temel alan Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği kazanımlar doğrultusunda uluslararası programların yaklaşımlarından yararlanılarak farklı dönem ve türlere bağlı eserler, ayrıntılı olarak çözümlenir. Etkileşimli bir ortamda öğrencinin sorgulayarak bilgiye ulaşma becerisi geliştirilir. Güçlü bir akademik bilgiye sahip Eyüboğlu öğrencileri hem yurt içinde hem de uluslararası sınavlarda yüksek başarıya ulaşır. Topluma sosyal ve kültürel yönden gelişmiş bireyler kazandırmak için yapılan “Edebiyat ve Kitap Günleri” etkinlikleri, Yaratıcı Yazı ve Sinema Eleştirisi Kulübü, sınıflar arası münazara yarışmaları ve Eyüboğlu öğrencilerinin yazılarından oluşan “Yakamoz” edebiyat dergisi, eğitimi destekleyen önemli çalışmalardır.

Tüm seviyelerde, dünyadaki matematik eğitiminin en önemli parçası olan görsel ve 3 boyutlu materyaller kullanılır. Matematiksel kavramlar derslerde, yeni matematik yazılımları ve grafik çizebilen, son teknoloji ürünü hesap makineleri ile daha görsel ve somut hale getirilir. “Farklılaştırılmış Eğitim” stratejilerinin ve Uluslararası Bakalorya Programları’nın en önemli gerekliliklerinden olan, öğrencilerin birlikte çalışma becerisi geliştirilirken, araştırma soruları ve günlük hayat projeleri ile matematiğin ne denli önemli bir iletişim aracı olduğu, hayatı anlamada ve problem çözmede matematiğin önemli bir yer tuttuğu belirtilir.

Öğrencilerin; Türkiye Zeka Oyunları, TÜBİTAK ve saygın pek çok üniversitenin liselerarası Akıl Oyunları ve proje yarışmaları ile ASMA (Amerikan Matematikçileri Derneği Sınavı), Kanada Waterloo Üniversitesi Matematik Ligi, ISMTF (Avrupa Matematikçileri Matematik Ligi) ve Kanguru gibi uluslararası düzeydeki matematik yarışmalarına düzenli katılımı sağlanır, ulusal ve uluslararası platformlarda farklı başarılara imza atmalarına fırsat tanınır. Dünyanın en önemli ve en büyük yaratıcılık organizasyonu Destination Imagination (DI) Kulübü öğrencileri her yıl düzenlenen Ulusal ve Uluslararası yarışmalara hazırlanırlar. Yarışmalarda kendi kategorilerinde çok sayıda Türkiye Birinciliği kazanan Eyüboğlu öğrencileri her yıl Amerika Birleşik Devletleri’nin Tennessee eyaletinde düzenlenen DI Dünya Finallerinde ülkemizi başarıyla temsil eder.

Eyüboğlu Eğitim Kurumları, Türkiye’de lise müfredatına Astronomi dersini alan ilk eğitim kurumudur. Ders çerçevesinde ve kulüp çalışmalarıyla, Eyüboğlu İkiz Gözlemevinde Astronomi dersleri ve bilimsel gözlemler yapılır. AAVSO (Değişken Yıldızlar Gözlemcileri Birliği) ve ASP (Pasifik Astronomi Topluluğu) gibi dünyaca önemli Astronomi kuruluşları ile işbirliği gerçekleştiren Eyüboğlu ayrıca her yıl, NASA’nın tüm dünyadaki öğrencilere yönelik olarak gerçekleştirdiği “Scientist For A Day (Bir Günlük Bilim İnsanı) Makale Yarışmasını Türkiye çapında organize eder ve ev sahipliği yapar.

Tüm seviyelerde sosyal bilimler programı içinde yer alan derslerde, 21. yüzyılın çağdaş, Atatürk İlkeleri ve İnkılâplarını benimseyen, tarihini ve kültürünü tanıyan, bilgiyi bilimsel yöntemlerle, sosyal ve kültürel bağlam içinde oluşturmayı deneyimleyen, kullanan ve yorumlayan, eleştirel düşünen, yaratıcı ve doğru karar veren, demokrasinin temel değerlerini farkında olan, insan haklarına saygılı, yaşadığı çevreye duyarlı, sosyal katılım becerileri gelişmiş, haklarını ve sorumluluklarını bilen vatandaşlar yetiştirmeyi hedefler. Çeşitli yarışmalar ve her yıl gerçekleştirilen geleneksel gezilerle eğitim ortamı sınıf dışında da zenginleştirilmektedir. Aynı zamanda ev sahipliğini yaptığımız European Youth Parliament (EYP) konferansları da farklı okullardan ve yurtdışından gelen öğrencilerin katılımıyla öğrencilere farklı bir öğrenme ortamı sağlamaktadır.

Lisemizde Fen Bilimleri eğitimi, araştıran, sorgulayan, akıl yürütebilen, yaratıcı düşünen, problem çözebilen, özgüvenli, iş birliğine açık, kendisini ifade edebilen, girişimci ve yaşam boyu öğrenen öğrenciler yetiştirmeyi hedefler. Bu doğrultuda MYP ve DP programları ile öğrencilere gerekli olan temel bilimsel becerileri kazandırmak esastır.

Fen Bilimleri Bölümü; fizik, kimya, biyoloji alt bölümlerinden oluşmaktadır. Bütün alanlarda öğrencilerin bilimsel fikirleri değerlendirmek, merak uyandırmak, sentezlemek, problem çözmek, doğru analiz ve hesaplama yapabilmek ve sonuçları uygun şekilde sunmak ve terminolojiyi doğru kullanması hedeflenir.

Fizik dersin amacı, öğrencilerin evren ve evrenin işleyişi ile ilgili kuralları anlamasına yardımcı olmak ve bu kuralların uygulanması için gerekli matematiksel beceriyi geliştirmektir. Öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesinin yanında, sistemlerin işleyişi hakkında bilgi sahibi olmaları da sağlanır. Derslerde bilimsel makale yazma ve yorumlama, deney tasarlama, uygulama ve deney sonuçlarını analiz etme gibi yöntemlerle öğrencilerin farklı becerilerinin ölçülmesine olanak sağlanır.

Kimya dersin amacı, öğrencilerin kimyasal olayları gündelik hayat ve bilimdeki uygulamalarıyla birlikte görmesine olanak sağlamaktır. Öğrencinin olayları ezberlemek yerine süreci anlaması esastır. Derslerde bilimsel makale yazma ve yorumlama, deney tasarlama, uygulama ve deney sonuçlarını analiz etme gibi yöntemlerle öğrencilerin farklı becerilerinin ölçülmesine olanak sağlanır.

Biyoloji dersin amacı, canlının önemli bir konumda olduğu yaşama alanında öğrencinin nasıl davranması gerektiği, çevreyi desteklemesi, çevrede rastlanan canlıları doğru algılaması, düzenlemesi ve adlandırmasına olanak sağlamaktır. Derslerde bilimsel makale yazma ve yorumlama, deney tasarlama, uygulama ve deney sonuçlarını analiz etme gibi yöntemlerle öğrencilerin farklı becerilerinin ölçülmesine olanak sağlanır.

Hazırlık sınıflarındaki Fen Bilimleri dersi fizik, kimya ve biyoloji derslerinin kazanımlarından oluşmaktadır. Öğrenciler bu derste, fen konularının yanında İngilizce dil bilgisi becerilerini de geliştirirler.

9. ve 10.sınıflarda tüm öğrenciler MEB Müfredatı’na bağlı Fen Bilimleri derslerini MYP yaklaşımları doğrultusunda alıp, 11. ve 12.sınıflarda Diploma Programı boyunca standart seviye (SL) veya ileri seviye (HL) fen bilimleri derslerinden (fizik, kimya, biyoloji) seçim yaparak mezun olabilirler. Bu derslerin konu kapsamları, ünite ve kazanım sayıları farklılık göstermekle birlikte, standart seviye ya da ileri seviye dersi seçen öğrencilerin tamamı müfredatlarında ortak olan ünitelerden ve kazanımlarından aynı oranda sorumludur. İleri seviye dersi alan öğrenciler ise hem ortak ünitelerin ekstra kazanımlarından hem de seçmeli ünitelerin tüm kazanımlardan sorumludur. Öğrencilerin Diploma Programı dahilinde seçtikleri dersten ‘Internal Assessment’ olarak adlandırılan bir bireysel araştırma projesi tamamlamaları gerekmektedir.

Tüm seviyelerde uygulanan programlar laboratuvar çalışmaları ile desteklenir. Öğrencilerin laboratuvar ortamında yaparak ve yaşayarak öğrenmeleri hedeflenir. Fen Bilimleri derslerinin yapıldığı fizik, kimya, biyoloji laboratuvarları 9-12 MEB ve IB müfredatlarında yer alan tüm konularla ilgili araştırma ve deney yapılmasına olanak sağlar. Bilgisayar bağlantılı ölçüm cihazları ile donatılmış donanımlı laboratuvarlar, öğrencilerin deney çalışmalarını gerçekleştirdikleri bir mekan olmanın ötesinde ulusal ve uluslararası yarışmalara katıldıkları projeleri hazırladıkları birer bilim merkezi konumundadır. Öğrencilerin ders dışında da bireysel olarak da kullanabildikleri laboratuvarlar, ulusal ve uluslararası yarışmalarda alınan başarıların merkezidir.

Geleneksel laboratuvar çalışmalarının yanında sanal laboratuvarlar çalışmaları da uygulanmaktadır. Öğrenciler, sisteme internet sayfasından ulaşarak daha önceden düzenlenmiş deney ortamında deneyleri istedikleri zaman istedikleri kadar tekrar ederek uygulayabilmektedir.

Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) laboratuvarlarında da dersler gerçekleştirilmektedir. Öğrencilere özgür bir ortam sağlayarak, ortamda bulunma hissi ve hayal gücünün öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmesinin yanında, etkileşimli öğrenme deneyimleri sağlayarak bilginin yapılandırılmasına yardımcı olmaktadır.

Proje çalışmaları, öğrencilerin ulusal ve uluslararası çalışmaları takip etmelerine olanak tanıyarak dünyaya daha geniş bir pencereden bakmalarını sağlar. TÜBİTAK ortaokul ve lise proje yarışmalarında alınan ödüllerin ve her yıl kazanılan başarılı sonuçların tohumlarının atıldığı Eyüboğlu laboratuvarları, öğrencilere rehberlik eden ve destek veren laboratuvar öğretmenlerinin denetimi ve kontrolü altındadır. Her yıl 30’a yakın okuldan 150‘ye yakın projenin sergilendiği Bilim Şenliği, eğlenceli deneyler ve aktiviteler ile dolu Bilim Festivali, öğrencilerin her yıl çok sayıda proje ile katıldığı ulusal ve uluslararası yarışmalar; okuldaki fen bilimleri çalışmalarının başarısının en belirgin örneğidir.

Lise İngilizce programı okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri yoluyla öğrencilerin çeşitli ortamlarda yazılı ve sözlü olarak kendilerini akıcı ve doğru biçimde ifade edebilmelerini, uluslararası sınavlarda (TOEFL, IELTS, FCE vb.) ve Yükseköğretim Yabancı Dil Sınavı’nda başarılı olmalarını, öğrencilerin bağımsız okuma alışkanlığı edinmelerini ve bu alışkanlığı hayat boyu sürdürebilmelerini, farklı türlerde metinler kullanarak bu metinlere eleştirel bakış açısıyla yaklaşmalarını, analiz etmelerini hedefler.

Programın en önemli hedeflerinden biri de farklı kültürlere karşı öğrencilerin olumlu bir tutum sergilemelerini, değer vermelerini ve saygı göstermelerini sağlamaktır. Bu hedefler doğrultusunda öğrenciler ders içinde teknolojik araçları (akıllı tahta, tablet, Google classsroom, dijital okuma platformları) ve araştırma becerilerini etkin biçimde kullanır. Eyüboğlu öğrencileri okulda aldıkları mükemmel İngilizce eğitiminin doğal bir sonucu olarak yurt içinde ve yurt dışında çok sayıda konferans, panel ve münazaraya katılır.

Her dil yeni bir kültür, yeni bir dünya demektir. Bu bağlamda Eyuboğlu Eğitim Kurumları çok dilliliğe önem verir, destekler ve dünya üzerinde geniş kitlelere hitap eden ve etkin olarak kullanılan Almanca - İspanyolca dillerini 2. yabancı dil olarak öğrencilerine sunar. Öğrenciler kendi ilgi ve hedefleri doğrultusunda seçtikleri 2. yabancı dil eğitimine lise sonuna kadar devam eder. Amaç lise öğrencilerine yeni bir bakış açısı kazandırmak ve kültürler arası bilince sahip olmalarını sağlamaktır. Bu çalışmalar yapılırken teknolojik yenilikler kullanılır. Kavramsal öğrenme yaklaşımı kullanılarak diğer derslerle bağlantı kurulur. Öğrenciler öğrendiği dilin kültürünü araştırır, diğer dildeki arkadaşları ile paylaşır. Öğrenilen dildeki edebi eserleri inceler, yorumlar ve güncel yayınlar aracılığı ile kültürün aktüel olaylarını takip eder. Eyüboğlu öğrencileri ayrıca Avrupa Ortak Dil Kriteri doğrultusunda hazırlanan sertifika sınavlarına katılır. 10. sınıf seviyesinde B1 sertifika sınavı (FIT, DELE) hedeflenir.

Teknoloji günümüz dünyasında bütün bilim dallarına hizmet veren, gelişimi ile diğer bilimlerin ilerlemesinde ve keşiflerinde etkin rol oynayan, çağımızın en hızlı ilerleyen, son derece değişken, sürekli takibi ve yenilenmesi gereken bir alandır. Misyonumuzda ve değerlerimizde belirtildiği gibi, Eyüboğlu Eğitim Kurumları yenilikçiliğe önem vermekte ve teknolojik gelişmeleri takip etmektedir. Eğitimde mükemmeliyete ulaşmak için öğrencinin öğrenim deneyimlerine teknolojiyi dahil etmekte, dürüst, adil, saygılı ve sorumlu dijital vatandaşlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bilişim Teknolojileri dersinde öğrencilere son teknolojik imkanlar ve her yıl yenilenen eğitim amaçlı yazılım paketleri ile kusursuz bir eğitim olanağı sunulur. Öğrenciler; bilgi sistemlerini yetkin olarak kullanan, bu sistemler doğrultusunda vizyonunu geliştirip doğru yerde doğru teknolojik çözümler üretebilen bireyler olarak yetişir.

Dersler, günümüz teknolojilerine göre yenilenen 6 bilişim teknolojileri laboratuvarında gerçekleştirilir. Bilişim Teknolojileri dersinde;

  • Teknoloji ile tüketen değil üreten,
  • Bilişim Teknolojilerini etik ve güvenli kullanan,
  • Teknoloji karşısında kendisine güvenen, teknolojiyi yaşamına kolaylık ve kalite katacak şekilde kullanabilecek vizyona sahip,
  • Bilgiye ulaşmanın en kısa ve en efektif yöntemlerini bilen ve kullanan,
  • Sorunlara çözüm getirecek doğru programı tespit edebilen,
  • Tasarımın aşamalarını benimsemiş, yaratma vizyonunu üstlenen ve bir proje içerisinde organize olarak kısa zamanda sonuca ulaşabilen,
  • Uluslararası kabul görmüş yazılımları terminoloji ile beraber kullanabilen,
  • Algoritma geliştirebilen, programlama becerilerine sahip dijital vatandaşlar yetiştirilir

Öğrenciler farklı görsel sanat dallarını ve sanatın gelişimini inceleyerek farklı bakış açıları geliştirir. Her türlü yetenek ve gereksinimlerini ortaya çıkarma şansına sahip olur. Sanat ve tasarım öğeleri konusunda bilinçlenerek, kendilerini birer sanatçı olarak görme konusunda özgüven geliştirirler.

Gösteri Sanatları Bölümü öğrencilerin; kişisel, bilişsel ve sosyal gelişimlerini desteklemekte önemli rol oynayan müzik eğitimi ile, onların algılama ve öğrenme kapasitelerini artırmalarını, bedensel ve zihinsel koordinasyon kurmalarını, bireysel yeteneklerini keşfetmelerini, birlikte iş yapabilme becerilerini ve sorumluluk duygularını geliştirmeyi hedefler.

Bu doğrultuda Eyüboğlu Eğitim Kurumları Gösteri Sanatları Bölümü’nün felsefesi, ulusal ve evrensel müzik kültürüne sahip, en az bir enstrüman çalabilen, müzik zevki gelişmiş, kaliteli müziğin ayrımını yapabilen ve her türlü müzik etkinliğini takip eden, kendi içindeki potansiyelin farkında olan öğrenciler yetiştirmeyi gerektirmektedir. Lise seviyelerinde öğrenciler bir taraftan seçmeli olarak aldıkları müzik derslerinde müzik tarihi ve teori eğitimi alırlarken bir yandan da Gösteri Sanatları Bölümü öğretmenleri tarafından yetenek taramasından geçirilirler. Her bir öğrencimizin gizli yeteneklere sahip olması prensibini takiben, Keman, Gitar, Perküsyon, Müzik Teknolojileri, Koro ve Nefesli gibi branşlarda uzmanlaşma yolundaki ilk adımlarını atmaları ve yeteneklerini keşfetmelerine olanak veren sağlam bir temel oluşturuyoruz.

Branş programımız Ortaokul 5. sınıftan başlayarak Lise 10. sınıfa kadar tüm seviyeleri kapsamaktadır. Çok sesli koro çalışmaları yanısıra müzikal kulübüne girerek dünyaca ünlü pek çok müzikali (Evita, The Fiddler On The Roof, Les Miserables, Fame, Joseph, West Side Story, Cats, Mamma Mia, Grease, Hair Spray, Sihirli Dadı vb.) sahnelerler. Bu çalışmalara katılan öğrencilerin sayısının çok yüksek olması, öğrencilerin sosyal gelişimlerinin yanı sıra müzik kültürlerinin geliştirilmesi sürecinde ne derece desteklendiğinin bir göstergesidir.

Lise beden eğitimi programı, spor branşlarına ait becerileri ve teknikleri uygulamaya yönelik çalışmaları kapsar. Program öğrencilerin günlük yaşamlarına sporu entegre etmelerini ve “Yaşam Boyu Spor” ilkesinden hareket ederek sporun insan yaşamının değişmez bir parçası olduğu gerçeğini görmelerini ve benimsemelerini hedefler. Beden eğitimi programı aynı zamanda spor aracılığıyla öğrencilerin kendine güven duygusunu ve ani kararlara karşı pratik çıkış yolu bulmalarını kapsar. Ayrıca Eyüboğlu öğrencileri farklı yaş kategorilerinde, yetenekleri doğrultusunda Okul ve Eyüboğlu Koleji Gençlik ve Spor Kulübü bünyesinde oluşan takımlarda yer alır. Çeşitli spor branşlarında lisanslı olarak görev yapan öğrenciler, İstanbul ve Türkiye Şampiyonalarında başarıyla mücadele edebilmek için uzman antrenörler denetiminde okul sonrası antrenmanlara kalır. Öğrenciler akademik, sanat, spor kulüpleri arasından tercih ettikleri branşta haftada 2 ders saati kulüp çalışmalarına katılır.