Eyüboğlu Eğitim Kurumları; eğitimin kalitesini yükseltmek; ilgi alanları geniş, fark ederek öğrenen, keşfeden, sorgulayabilen ve sürekli öğrenmeye istekli; karşılaşılan her türlü sorunun bilimsel yöntemlerle çözülebileceğini fark eden, grup çalışmalarına yatkın öğrenciler yetiştirmek; öğrencilerin Fen Bilimleri derslerine olan ilgilerini arttırmak ve proje çalışmalarına gereken önemi vermek amacıyla 11 Mayıs 2024 Cumartesi günü; İstanbul ili genelinde ortaokul seviyesinde (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğrencilerinin katılımıyla ‘28. Bilim ve Gözyüzü Şenliği’ni gerçekleştirecektir.

Bilim ve Gökyüzü Şenliği bütün öğrencilerin sahip oldukları bilgileri ve yaptıkları uygulamaları günlük yaşamlarına yansıttıkları, edindikleri bilgi ve bulguları başkalarıyla paylaşabildikleri ve ürettiklerini sergilediği heyecan verici bir ortam yaratır, araştırmaya yönlendirir, özgüvenlerini geliştirir ve bilime ilgi duymalarını sağlar; öğretmenlerin ise meslektaşları ile fikir alış-verişinde bulunabilmelerine yardımcı olur. Öğrencilerimizin Bilim ve Gökyüzü Şenliği’ne katılmaları Fen alanında ürettikleri projelerini sunmaları yoluyla olacaktır.

Bu yıl da Eyüboğlu Eğitim Kurumları’ndan katılacak projeler ayrı bir kategoride değerlendirilecek, konuk okullar kendi aralarında yarışacaklardır.

Projeler bir öğrenci tarafından ya da grup (maksimum 2 öğrenci, 1 danışman öğretmen) olarak hazırlanabilir. Sunum için her projeye 10 dakika süre verilecektir.

İletişim

Talin TÜZÜNTÜRK
E-Posta: talin.tuzunturk@eyuboglu.k12.tr
Tel: 0216 522 12 12

Program

08.30 - 09.00 Kayıt ve İkram
09.00 - 09.45 Projelerin yerleştirilmesi
09.45 - 10.00 Açılış
10.10 - 10.30 Jüri üyelerinin değerlendirme ön toplantısı
10.15 - 11.00 Projelerin ziyaretçilere sergilenmesi ve sunumu
11.00 – 13.00 Projelerin jüri üyelerine sunumu ve değerlendirilmesi
13.00 - 14.00 Öğle yemeği
13.00 - 14.30 Jüri Değerlendirme Çalışmaları ve Sonuçların Düzenlenmesi
13.30 - 14.30 Eğlenceli deneyler ve Aktiviteler
14.30 - 15.00 Ödül Töreni
15.00 - 15.30 Projelerin Toplanması
Değerlendirme Kriterleri

A. FORMAT

  • Planlama (giriş, konu ve sonuç)
  • Profesyonel Görünüm (görsel ve yazılı materyaller)
  • Yaratıcılık (tasarım ve formatın orjinalliği ve öğrencinin kendi ifadesini kullanması)

B. İÇERİK

  • Seçilen konunun fen alanına uygun olması
  • Metod ve materyallerin öğrencinin seviyesine uygun olması
  • Hata ve varsayım analizlerinin sonuçları destekliyor olması
  • Etik kuralların göz önünde bulundurulmuş olması

C. SUNUM

  • Konuyu Kavrama (Dil zenginliği ve anlaşılabilirlik)
  • Netlik ve Açıklık
  • Verilen zamanı doğru kullanması