HABERLER


HABERLER


Gelecek İçin Proje Ürettiler, Bilim İçin Yarıştılar.

20 Mayıs 2013 Pazartesi

Genç nesilleri araştırmaya yönlendirerek bilime ilgi duymalarını sağlamayı amaçlayan Bilim Şenliği etkinliğinde çevre, su kaynakları, enerji tasarrufu, gıda, kozmetik, güvenlik, sürdürülebilir yaşam, çevre dengesi, günlük hayatı kolaylaştırma yolları, doğal afet ve sağlık alanları gibi pek çok farklı içerikte proje yarıştı. Çevre ve sürdürülebilir yaşam alanlarında hazırlanan projelerin ağırlıklı olarak yer aldığı etkinlikte öğrenciler başarılı sunumlarıyla dikkat çektiler. Eyüboğlu Eğitim Kurumları 14. Bilim Şenliği ve Proje Yarışması’na 41 okuldan 290 öğrenci katıldı.

İlaçmatik ve alarmlı çöp kutusu, sizi uyarıyor.
Genç nesillerin özgüvenlerini artırmak, keşfeden ve sorgulayan, öğrenmeye istekli, grup çalışmalarına yatkın öğrenciler yetiştirmek amacıyla düzenlenen etkinlikte ilginç ve dikkat çekici projeler yarıştı. Çok sayıda ilaç kullanmak durumunda olan hastalar için hangi ilacın ne zaman kullanılacağını sesli ve ışıklı uyarı sistemi ile gösteren “İlaçmatik” , çöp torbalarındaki yırtılmalar nedeniyle akan sıvıların bakteri üretmesini ve kötü kokuları önlemek için tasarlanan “Alarmlı Çöp Kutusu” , Bilim Şenliği’ndeki ilginç projelerden bazılarıydı.

Şenlikteki, uyarı sistemi üzerine kurulu bir başka proje de “Kitabımı Uzaktan Okurum, Göz Sağlığımı Korurum.” adını taşıyordu. Kitaba, en uygun okuma uzaklığı olan 30 cm.’den daha fazla yaklaşıldığında titreşen ve her yarım saatte bir gözü dinlendirmek için okuyucuyu sesli olarak uyaran cihaz, Hasbahçe Ortaokulundan Serra Öz ve Zeynep Yıldırım tarafından tasarlandı.

Bilim Şenliği’nde çevreyi, doğal hayatı ve insan sağlığını korumaya yönelik projeler öne çıktı. Haktan Can Akın isimli öğrenci, tahta kaşıkların yemek ve deterjan atıklarından korunması için solvent içermeyen silikonla kaplanabileceğini gösteren “Sağlıklı Tahta Kaşıklar” projesi ile şenliğe katıldı.

Öte yandan farklı müzik türlerinin bitkiler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini gözler önüne seren proje çalışması da dikkat çekiciydi. Mustafa Itri Ortaokulu öğrencileri tarafından gerçekleştirilen çalışmada farklı saksılarda yetiştirilen maydanozlara; tasavvuf müziği, sanat müziği, klasik müzik, Hint müziği, rock ve pop müzik dinletildi. Belli bir süre devam eden çalışmanın sonunda tasavvuf müziği, klasik müzik ve Hint müziği dinletilen maydanoz bitkilerinde olumlu bir büyüme gözlenirken, sanat müziği, rock ve pop müzik dinletilen maydanozların yeterince sağlıklı büyümediği gözlemlendi.

Etkinlikte; trafikte şoförün uyumasını engellemek için geliştirilen alarmlı “Hayat Kurtaran Şapka” , yastık içine yerleştirilen titreşimli sistem sayesinde kolaylıkla uyanmayı sağlayan “Alarmsız Uyandırma Sistemi” , lavabonun altına yerleştirilen yağ tankı ile kızartma yağlarının geri dönüşümünü sağlayan “Ayrıştırmalı Lavabo” gibi projeler jürinin dikkatini çekti.

Şenlikte ayrıca öğrenciler gün boyu devam eden planetaryum gösterilerini izlerken, diğer yandan çok sayıda standda gerçekleştirilen eğlenceli deneyleri yakından görme ve katılma fırsatı buldu. Şenliğe katılan projeler aynı gün jüri tarafından değerlendirildi ve ödül kazanan öğrencilere Eyüboğlu Hall’de düzenlenen törenle plaketleri verildi.

Bilim Şenliği Proje Yarışması Sonuçları

Misafir Okullar Kategorisi

4. Sınıflar Birincisi “Daha Uzun Bir Günaydın” Özel Avrupa İlkokulu
5. Sınıflar Birincisi “İstanbul‘un Havasını Temizliyoruz” Özel Avrupa İlkokulu
6. Sınıflar Birincisi “Sitemizdeki Geri Dönüşüm Çöp Ayırtma Sistemi” Özel Gökkuşağı Ortaokulu
7. Sınıflar Birincisi “Dentistrid” Darüşşafaka Eğitim Kurumları
8. Sınıflar Birincisi “Bazı Bitkisel Mutfak Atıklarının Kompost Oluşturma Potansiyellerinin İncelenmesi” Darüşşafaka Eğitim Kurumları


4. Sınıflar İkincisi “Temizlik Maddelerinin Deriye Etkileri” Özel Marmara İlkokulu
5. Sınıflar İkincisi “Ayrıştırmalı Lavabo” Özel Kadıköy Koleji
6. Sınıflar İkincisi “Suyu Tut, Ürünü Büyüt” Galatasaray Ortaokulu
7. Sınıflar İkincisi “Son Model Biyodizel” Darüşşafaka Eğitim Kurumları
8. Sınıflar İkincisi “Dikkat Sis” Yukarı Dudullu 75. Yıl Ortaokulu


4. Sınıflar Üçüncüsü “El Sabunları Ekmek Küflerinin Büyümesini Etkiler mi?” Özel TED İstanbul Koleji Vakfı Özel İlkokulu
5. Sınıflar Üçüncüsü “İlaçmatik” İstek Özel Bilge Kağan Ortaokulu
6. Sınıflar Üçüncüsü “Bazı Meyve Kabuklarından ve Toz Kınadan Elde Edilen Boyar Madde İle Ana Sınıfı Öğrencileri İçin Doğal Parmak Boyası ve Doğal Tekstil Boyası Elde Edilmesi” Özel Gaziosmanpaşa Şefkat Ortaokulu
7. Sınıflar Üçüncüsü “Siyah Üzüm Suyundan Belirteç Eldesi” Özel Gaziosmanpaşa Şefkat Ortaokulu
8. Sınıflar Üçüncüsü “Doğa Dostu Perdem Odamı Aydınlatıyor” İstek Acıbadem Ortaokulu

Eyüboğlu Eğitim Kurumları Kategorisi

4. Sınıflar Birincisi “Söğüt Suyunun Bitki Çimlenmesine Etkisi” Eyüboğlu Ataşehir İ.O.
5. Sınıflar Birincisi “How To Clean Lime From Water” Eyüboğlu Çamlıca Ortaokulu
6. Sınıflar Birincisi “Portakallı Kağıt İster misiniz?” Eyüboğlu Çamlıca Ortaokulu
7. Sınıflar Birincisi “Organik Atıkların Zeoliti ile Etkileşiminin Manyetik Alana Maruz Kalan Bitki Üzerine Etkisi” Eyüboğlu Çamlıca Ortaokulu
8. Sınıflar Birincisi “


4. Sınıflar İkincisi “Sıvı Gübremi Yaparım, Bitkimi Sularım” Eyüboğlu Ataşehir İ.O.
5. Sınıflar İkincisi “Vitaminli Bitkilerim” Eyüboğlu Çamlıca Ortaokulu
6. Sınıflar İkincisi “Güneş Temizliği” Eyüboğlu Çamlıca Ortaokulu
7. Sınıflar İkincisi “Müziğimin Nabzını Tutuyorum” Eyüboğlu Çamlıca Ortaokulu


4. Sınıflar Üçüncüsü “Peki Ama Hangisi Daha Zararsız? ” Eyüboğlu Ataşehir İ.O.
5. Sınıflar Üçüncüsü “İlaç Saati” Eyüboğlu Çamlıca Ortaokulu
6. Sınıflar Üçüncüsü “Gıda Boyalarına Alternatif” Eyüboğlu Çamlıca Ortaokulu
7.Sınıflar Üçüncüsü “Hidroelektrik Santrallerde İletim Borularının ve Türbinin Özelliklerinin Elektrik Enerjisine Etkisi” Eyüboğlu Çamlıca Ortaokulu

Haberler sayfasına dön