HABERLER


HABERLER


“Eyüboğlu Yeni Nesil Öğretmenler Projesi” üçüncü yılında da devam ediyor.

17 Eylül 2012 Pazartesi

Eyüboğlu Eğitim Kurumları tarafından bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen “Yeni Nesil Öğretmenler Projesi” ile öğretmenlerin okulda değişim yaratması ve okul kültürünü değiştirmek için sorumluluk alıp, liderlik yapması hedefleniyor.

Massachusets Institute of Technology ve Cambridge Üniversitesi’nde Akademisyen olarak görev yapan, Eyüboğlu Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Danışmanı ve aynı zamanda Hürriyet gazetesi internet portalında köşe yazarı olan Özgür Bolat önderliğinde gerçekleştirilen proje; yeni nesil öğretmenleri klasik öğretmen kimliğinden çıkararak, onların her alanda söz sahibi olmalarını amaçlıyor.

Yeni Nesil Öğretmenler Projesi, paylaşımcı bir okul kültürü yaratmayı hedefliyor.
Konuyla ile ilgili bilgi veren Özgür Bolat, projenin öğretmenlere kendi hizmet içi eğitimlerini kendilerinin yaratacağı bir sistem sunduğunu söyledi. Öğretmenlerin kendilerini geliştirmeyi öğrenip uyguladığını söyleyen Bolat, “Öğretmenlerin kendilerini geliştirmeleri sadece seminer ve çalıştaylarla mümkün olmuyor. Seminerler bir farkındalık yaratıyor ama öğretmen davranışlarının değişmesinde etkili olmuyor. Yeni Nesil Öğretmenler Projesi bu soruna çözüm olarak oluşturuldu.” dedi.

Mevcut eğitim sisteminde öğretmenin sadece kendisinden sorumlu olduğuna dikkat çeken Bolat, Yeni Nesil Öğretmenler Projesi ile öğretmenlerin sorumluluk alması ve diğer öğretmenleri etkileyerek, paylaşımcı bir okul kültürü yaratmaya katkıda bulunmasının amaçlandığını anlattı.

Bolat, “Amacımız öğretmenlerin liderliği ile güçlü bir hizmet içi eğitim oluşturmak ve okul gelişimini sağlamaktır. Yeni Nesil Öğretmenler Projesi yeni bir öğretmen kimliği yaratmayı hedeflemektedir. Sadece sınıfa girip ders anlatan öğretmen kimliği yerine; öğretmenliğini geliştirmek için öğrencilerden ve diğer paydaşlardan veri toplayan, analiz eden, kendi öğretmenliğini eleştiriye açan ve sistematik olarak sınıfta değişim yaratan bir öğretmen kimliği yaratmak, projenin amacıdır.” şeklinde konuştu.

Öğretmenler “öğrenen okul” kimliğini yaratmak için sorumluluk almalıdır.
Lider öğretmenin sınıfta öğrencilerine rehberlik yaparak, öğrenme faaliyetlerini sürdürmenin yanı sıra, diğer öğretmenler ile işbirliği yapıp, bilgi paylaşımında bulunması gerektiğini ifade eden Bolat, öğretmenin “öğrenen okul” yaratmak için sorumluluk alması gerektiğini dile getirdi. Bolat, “Öğretmenlere liderliğin mevkii ile değil; değerler, beceriler ve öğrenme ile ilgili olduğunu anlatıyoruz. Bilgi üreten, metot geliştiren, sürekli öğrenen ve bunları diğer öğretmenler ile paylaşan yeni bir öğretmen rolü ve modeli yaratmamız gerekiyor.” şeklindeki sözleriyle projeye dikkat çekerken, öğretmenlerin sadece kendi sınıflarından değil, tüm okuldan sorumlu olma anlayışını benimsemeleri gerektiğini belirtti.

Haberler sayfasına dön